A JÖVŐ HR-VEZETŐJE
A KETTŐS ÁTMENET KORÁBAN

Fedezze fel, milyen képességekre lesz szüksége a jövő HR-vezetőjének az AI és a fenntarthatóság korában!

Mi az a HR Plus?

A HR Plus egy európai kutatás-fejlesztési projekt, amely a jövő HR-vezetőjének profilját és kompetenciáit kívánja megfogalmazni a kettős átmenet korában.

A projekt fő kérdése az, hogy hogyan változik egy HR-vezető feladata és felelőssége, milyen dilemmákat kell megoldania az AI, a digitalizáció és a külföldi munkavállalás térnyerésével és a fenntarthatósági nyomás erősödésével. 

A másik fő kérdés, hogy vajon milyen eszközökkel támogathatja hatékonyan a szervezetét ebben a turbulensen változó környezetben.

A program 5 ország 6 régiójában folytat kiterjedt kutatásokat és személyes beszélgetéseket HR-vezetőkkel. A cél az, hogy láthatóvá váljanak azok a kritikus tudás- és kompetencia területek, amelyekre a HR-szakembereknek nagy szükségük lenne, de jelenleg nehezen elérhetők.

Cselekvésre fókuszálva

A kutatás eredményeire építve a HR Plus innovatív képzésekkel segíti majd a tudásintenzív iparágak HR-vezetőit, hogy megszerezzék a hiányzó készségeket. Így könnyebben megbirkózhatnak a változó munkaerőpiaci körülményekkel, és hatékonyabban támogathatják szervezetük sikerét a kettős átmenet korszakában.

Mi az a kettős átmenet?

A twin transition (kettős átmenet) egy olyan stratégiai koncepció, amely a digitális és zöld átmenet együttes megvalósítására utal. 

 

Az Európai Unió és más globális gazdasági szereplők is ezt a megközelítést szorgalmazzák, mivel a fenntartható fejlődés és a technológiai innováció kéz a kézben járnak a 21. század kihívásaiban.

Hogy érinti a kettős átmenet a HR-vezetőket?

A digitális és zöld átalakulás alapvetően formálja át a HR-vezetők szerepét és kompetenciáit.

A HR-vezetők ugyanis a motorjai az új készségek elsajátítására alkalmas re- és upskilling programoknak. Az átalakulás emberi oldalát nekik kell majd kezelni, és tőlük várják majd el a fenntartható munkavállalói élmény, a zöld munkakörnyezet és a rugalmas munkavégzés kialakítását. Mindezt persze az AI-ra és az adatokra alapozott  kultúrában, a HR-analitikát is e célok szolgálatába állítva.

A HR Plus beavatkozási logikája

5 ország 6 régiójában

országos és összesített eredményekkel

HR-vezetőket bevonva

HR Plus beavatkozási logika

elvárt kompetenciákat vizsgálva

HR-vezetőkkel folytatott beszélgetések alapján

jó gyakorlatokat bemutatva

A HR Plus projekt

Mikor mi fog történni a HR Plusban Magyarországon?

Kutatás

2024. nov. - 2025. ápr.

2024. dec. 9. - 2025. jan. 31​

Hazai HR-vezetők és szakemberek kérdőíves lekérdezése

5 HR-vezetővel személyes interjú

2025. jan. 22. 14:00-16:30

Zártkörű műhelymunka HR-vezetőkkel és szakmai képviseleteikkel digitalizációról, fenntarthatóságról, jövőképről és fejlesztési lehetőségekről a HR-ben

2024. febr. 1. - 2025. ápr. 30​

Jó gyakorlat felvételek az AI használatával, a zöld átmenettel és a külföldi országból érkezők foglalkoztatásával kapcsolatban

a nemzetközi kutatási eredmények összesítése, az eredmények vizsgálata, összefoglalása és publikálása a nagyközönség számára 

Réselemzés

2025. máj. - 2025. aug.

2024. máj. 1. - 2025. aug. 31​

A kutatási eredményekből a hiányzó HR-vezetői kompetenciák leszűrése, azonosítása 

A HR-vezetők számára szükséges innovatív, pilot, a kettős átmenetre felkészítő nemzetközi képzés összeállítása

A hazai együttműködő partnerekkel együtt a HR-vezetők toborzása és kiválasztása a nemzetközi képzésre

Fejlesztés

2025. szept. - 2026. ápr.

2024. szept. 1. - 2026. ápr. 30.

A nemzetközi tréningprogram lefolytatása HR-vezetőkkel együtt

Nemzetközi HR-konferencia 2025. őszén az új HR-vezetői profilról és képességekről, feladatatkörről

Az eredmények folyamatos kommunikációja, folyamatos párbeszéd a HR-szakmával

Miért csatlakozzak a programhoz?

HR vezetőként

Hasznos kutatási eredményeket és betekintést kapok majd a jövő HR-vezetői kompetenciáiba

Lehetőséget kapok a networkingre, más HR-vezetőkkel való találkozásra, akiktől számos nemzetközi jó gyakorlatot hallhatok

Olyan innovatív, nemzetközi, ingyenes, szakmai tréningen vehetek részt, amelyek segítenek majd engem a kettős átmenethez alkalmazkodásban

Profi szakemberek dolgozzák fel véleményemet és jó gyakorlataimat interjús formában publikálva – ezzel erősödik ismertségem és elismertségem

Partnerként

Hasznos kutatási eredményeket és tartalmakat kapok majd rendszeresen a jövő HR-vezetői kompetenciáiról

Részvételemmel HR-vezetőként dolgozó tagjaimat és olvasóimat támogatom abban, hogy új eszközökkel és tudással gazdagodjanak

Megfelelő kérdőíves HR-vezetői részvétel esetén külön elemzést kapok majd a magyar helyzetről, amelyből tagjaim / olvasóim számára érdekes híreket és tartalmakat készíthetek

A partnerséggel a hazai HR-közösség kialakításához és fejlődéséhez járulok hozzá, és egy nemzetközi vérkeringésbe kerülök be

Projektpartnerek

PC-TREND

PC-TREND - A projekt hazai képviselője

A PC-Trend 2000-ben alakult Budapesten, és küldetése, hogy innovatív üzleti szervezeti és menedzsment modelleket alkalmazzon, kutatási eredmények átadásával a cégek számára képzések és tanácsadói tevékenységek révén.

A Formáció Csoport márkáján belül a PC-Trend két fő területen tevékenykedik: szervezeti fejlesztés és menedzseri növekedés a kis- és középvállalkozások számára, valamint hálózatépítés.

Kálmán Edinánál, vezető üzlet-, szervezet- és hálózatfejlesztő

A Knowhouse Consulting Kft. ügyvezetője

kalmanedina@formacio.hu

+36 20 581 2822

Horváth-Karip Kriszta, vezető coachnál, trénernél és szervezetfejlesztő

A PC-Trend Kft. ügyvezetője

karipkriszta@formacio.hu

+36 30 585 2651

Nemzetközi partnerek

Fòrema (konzorciumvezető)

Fòrema

A Fòrema a Confindustria Veneto Est képzési és tanácsadó cége.
A Fòrema 1983-ban alakult Padovában, és azóta referenciaszervezetté vált a tréningekben, fejlesztésben és a helyi vállalkozások versenyképességének növelésében, egyre innovatívabb tudásának és szolgáltatásainak köszönhetően.

EVTA – European Vocational Training Association

Fòrema

Az Európai Szakmai Képzési Szövetség (EVTA) egy vezető európai hálózat a szakképzés területén, amely több európai országot képvisel, és több mint ezer kulcsszereplőt tömörít az oktatás és képzés területéről.

A szervezet 1998-ban alakult, miután elindították az Euroqualification nemzetközi mobilitási programot. Ez volt az első transznacionális együttműködés a képzési intézmények számára, amelynek sikerére alapozva jött létre az EVTA, mint állandó együttműködési keret a szakképzési intézmények között, a szakképzési szolgáltatók és közszolgáltatók közötti elköteleződés és együttműködés növelését célul tűzve ki.

FAV – Fondazione Aldini Vaeriani

Fòrema

A FAV egy nonprofit szervezet, amelyet 1997-ben alapított Bolognában a városi tanács, a Bolognai Kereskedelmi Kamara és az Ipari Szövetség. Fő célja a műszaki kultúra fejlesztése és egy kiválósági központ létrehozása.

A FAV kiemelkedő szereplő a műszaki és technológiai szakképzettségek népszerűsítésében, és megjelenik az oktatás minden szintjén, a szakképzéstől a felsőfokú és élethosszig tartó tanulásig. 2024. július 1-jétől a Confindustria Emilia Ipari Menedzsment Iskolájaként működik, és a legnagyobb képzési központtá vált Olaszországban.

Gdoce – Grupo Empresarial de Servicios

Fòrema

A Gdoce egy olyan szervezet, amely az emberi tőke fejlesztésére specializálódott, és szolgáltatásokat nyújt a köz- és magánszektor számára. Innovatív, magas színvonalú megoldásokat kínál, amelyek középpontjában az új technológiák intenzív használata áll, mint a vezetési és szolgáltatási politikák és eljárások alapja.

Previform – Laboratório, Formação, Higiene e Segurança do Trabalho

Fòrema

A 2005 óta létező Previform a munkahelyi higiéniai és biztonsági szolgáltatásokra specializálódott. Emellett tanácsadási szolgáltatásokat is nyújt élelmiszerbiztonság, minőségirányítási rendszerek bevezetése és képzés terén. A cég felkészült arra, hogy hatékonyan kielégítse az ügyfelek igényeit ezeken a területeken.

 

Veneto Lavoro

Fòrema

A regionális közszolgáltató Veneto Lavoro-t 1998-ban alapították. Az intézmény önálló szervezeti, adminisztratív, számviteli és pénzügyi autonómiával rendelkezik, és a közszolgálati munkaerő-piaci szolgáltatások irányításáért, operatív koordinálásáért, monitorozásáért és a személyzet kezeléséért fele. 2018-ban beolvadt a régió 40 foglalkoztatási központja egyikébe. 

Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg. A kiadvány a szerző véleményét tükrözi, és sem a Bizottság, sem az Inapp Erasmus+ Nemzeti Ügynökség nem vonható felelősségre a benne foglalt információk bármilyen felhasználásáért.