Közösségfejlesztés

Az ember közösségi lény. A fajok sokaságából azért vitte ennyire, mert összefogott társaival, mert felfedezte, hogy a közösség sokkal több egy egyénnél. Számtalan magatartástudományi kutatás erősítette meg, hogy a szervezetek közösségi életének minősége az egyik legfőbb kulcs a sikerhez. Amellett, hogy a közösség ereje képes egy kollégát hosszú távon is a szervezetben tartani, a közös együttműködés élményt, energiát és változatosságot hoz minden tag számára. 

Ahol jó a közösség, ahol a humán kollaboráció irányítottan és olajozottan működik, és ahol a közösségi intelligencia előrébb van az egyéninél, ott kisebbek a szervezeti feszültségek, gördülékenyebbek a folyamatok és a szervezeti tagok könnyebben alkalmazkodnak a változásokhoz. 

Mikor szoktak minket megkeresni?

A megrendelői szándék vagy igény alapján a közösségfejlesztés két típusát szoktuk megkülönböztetni. 

Szervezeten belüli közösségfejlesztés

Erre akkor van szükség, ha:
  • a vezető szervezeti feszültséget érzékel, pl. felmondanak a munkatársak, de nem ismeri ennek az okát
  • a szervezet egy nagyobb változásban van benne, amelyet csak nehézkesen, sok konfliktus árán tud kezelni
  • alacsony a szervezeti tagok közötti együttműködési hajlandóság és kialakulatlanok a kollaboráció módjai, eljárásai vagy platformjai
  • folyamatrögzítési vagy -fejlesztési igény jelentkezik, ami a közösségi intelligencia használata nélkül szinte lehetetlen

Vállalatok közötti közösségfejlesztés

Erre akkor van szükség, ha:
  • a személyes üzleti kapcsolatok erősítésének igénye merül fel egy térségben vagy egy iparágban
  • érték- vagy ellátási láncok szakadnak meg, amelyek kieső tagjait pótolni kellene
  • sokszereplős innovációs gondolat vagy kísérlet jelenik meg
  • a vállalatvezetők olyan újszerű, személyes platformokat keresnek, ahol van lehetőség személyes ismerkedésre, tudás- és tapasztalatcserére

Kiknek szól?

Olyan vállalatvezetőknek, akik:
  • agilis szervezetet építenek, ehhez pedig agilis közösségépítést szeretnének igénybe venni
  • olyan funkcionális vagy szakmai vezetőknek, akik saját csapatuk összetartó erejét, együttműködési készségét, illetve eszköztárát szeretnék erősíteni
  • olyan, sok kkv-val dolgozó vagy nagyobb vállalatok (telekom, IT-, bankszektor vagy kereskedelmi cégek) vezetőinek, akik célja a nagyobb ügyfélélmény és -hűség, az ügyfeleknek nyújtott speciális szolgáltatásokon keresztül, pl. hűségprogramok kidolgozása és működtetése, kiemelt ügyfeleknek vállalatközi kapcsolati háló építése
  • kamarai vagy vállalkozásfejlesztési célú szervezetek vezetőinek, akik a vállalatközi együttműködések erősítését tartják szem előtt, például vállalati partnerkapcsolatok építésén, újszerű, interaktív fórumokon, műhelymunkákon, tréningeken vagy konferenciákon keresztül

Mit ad a közösségfejlesztés?

  • sok-sok személyes élményt és kapcsolatot, ezáltal nyitottságot és érdeklődést a más gondolatok, személyiségek iránt, lelkesedést és erőt a közös munkára
  • szervezeti tudást és felelősséget egyének tudása és felelőssége helyett
  • nagyobb fokú szervezeti vagy közösségi elköteleződést az egyén részéről
  • összetartó, kollaboratív közösséget, nagyobb munkakedvvel és jobb hangulattal
  • kifinomultabb és gördülékenyebb eljárásokat, folyamatokat és irányítási mechanizmusokat, új kezdeményezéseket és megközelítéseket
  • letisztultabb szerepeket és feladatokat