vállalati versenyképességmérés, cégvezetőknek

ÜZLETI TÜKÖR

üzleti és szervezeti felmérés és fejlesztési javaslatcsomag

Valóban erre van szükséged? Vedd igénybe egyórás, ingyenes gyorsfelmérésünket!

adatok alapján ad helyzetképet

cselekvési javaslatokat ad üzlet- és szervezetfejlesztésre

akadémiai versenyképességi modelleket használ

Mi az az üzleti tükör?

Egy olyan komplex, az adott vállalat versenyképességét átvilágító szolgáltatás, amely egyszerre veszi figyelembe a piaci viszonyokat és szereplőket, és egyszerre a cég helyzetét, jellemzőit, a vezetői célokat és szerepkört integráltan figyelembe véve. Az Üzleti tükör végeredménye egy 10-20 oldalas, a vállalat üzleti modelljére, piaci pozícionálására fókuszáló tanácsadói anyag, záróakkordként egy alábontott, a versenyképességet fejlesztő javaslatcsomaggal. 

Mit tud más eszközökhöz képest?

Versenyképességi indexeket használ

Használja az akadémiai szférában már validált, de a tanácsadók között még kevéssé alkalmazott vállalati versenyképességi index mögötti összefüggéseket és szempontokat.

Komplex vállalati működési és fejlesztési képet nyújt

Egyszerre dolgozik tanácsadói (objektív adatokra alapozott, stratégiai menedzsment tudást és tanácsadói készséget megkívánó) és szervezetfejlesztési (a vezető és a csapat véleményét, tudását kikérő és összedolgozó) eszközökkel.

Eredménye

Stratégiai helyzetkép és javaslatcsomag

Ami kb. 15-20 oldal, kitérve a piaci helyzetre, a vezetőre és a szervezetre, általában 3 fő stratégiai pillér köré építve az elemzést és a javaslatokat. 

Honnan tudom, hogy jó az eszköz?

Az Üzleti tükröt 40 vállalaton próbáltuk eddig ki, kisebbeken és nagyobbakon egyaránt, esetükben radikális változtásokat elérve. Az Üzleti tükörben, mint innovációban nemcsak a tapasztalatainkra hagyatkoztunk, de a vállalatkutatási eredményekre is. A vállalatvezetők mind a cégükre szabott, ugyanakkor gyakorlati megoldásokhoz jutottak hozzá fejlesztéseik megtervezésében, és régóta húzódó problémákat oldottak meg. Néhány idézet ügyfeleinktől:

Mikor való nekem a szolgáltatás?

Akkor, ha egy összetett, ugyanakkor egységes és koherens szerkezetben szeretnéd céged helyzetét látni. Tehát nemcsak a marketing, a piac, a szervezeti működés vagy a vezetői elképzeléseid összefüggései érdekesek, hanem mindezek kirakóstáblája egyszerre, egymásra hatva.

Vagy akkor, ha a következő jelenségek bármelyike jellemző cégeteknél (csak példaként):

Semmire nincs időm: miattam állnak a dolgok a cégben, és ezen változtatni szeretnék. 

Nem vagyunk elég szervezettek, és kíváncsi vagyok, hogyan lehetnénk.

Problémánk van a munkaerő megtartásával és motiválásával.

Gyorsan növekedtünk rövid idő alatt, vagy pont, hogy nem, de szeretnénk. 

Ügyfeleink mondták

"A Formáció Csoport munkatársai, tevékenységükkel nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy társaságunk szervezetfejlesztési tevékenysége jó irányt vegyen, és a menedzsmentnek a középvezetőkkel történő együtt gondolkodása egy állandó gyakorlattá váljon a cég életében."​
Tornyi László
a Scada Kft. ügyvezetője​
"Nagyon hasznos volt, hogy Edináék külső szemmel néztek rá a folyamatainkra, kitartóan tették fel nekünk azokat a kérdéseket, amelyekre valódi, egyszerű és érthető válaszokat kellett adnunk. A problémákat könnyebb így felderíteni, megoldásokat keresni együtt. Kaptunk egy képet a piacon elfoglalt helyünkről, hogyan érdemes magunkat pozícionálni, milyen stratégiát építsünk."
Kovács Emese
(az MN6 Kft. ügyvezetője)
"Segített tisztábban látni erősségeinket és gyengeségeinket."
Zobin Dániel
Unio Telekom Kft. ügyvezetője

Hogyan zajlik egy Üzleti tükör felmérés?

az értékesítés célja

1. A projekt kialakítása​

Szerződéskötés, az átvilágítástól várt eredmények rögzítése. A feladatok átbeszélése, a személyes műhelymunka részleteinek egyeztetése, a záró prezentáció várható ideje

az értékesítési folyamat

2. Adatbekérés​

Megküldjük az előzetes adatbekérőket. Ezt az érintettek kitöltik. Mi megkezdjük az adatok vizsgálását és az előzetes elemzést.

értékesítési rendszer

3. Közös műhely(ek)​

A személyes műhelymunka / műhelymunkák, vezetett kérdésekkel, jegyzeteléssel, értelmezéssel. Az együtt töltött idő a cég méretétől és jellemzőitől függ (tapasztalatok alapján 1-4 félnapos műhelymunka egy-egy felmérés).

4. Tanácsadói munka​

Az adatokat elemezzük, megírjuk az Üzleti tükör tanulmányt.

fejlesztési pontok

5. Vezetői prezentáció​

Előadjuk a vállalati átvilágítás eredményeit és az erre alapozott konkrét fejlesztési javaslatainkat, a vezetőséget is aktívan bevonva az értelmezésbe.

6. Tanácsadói támogatás​

Két héttel a vezetői prezentáció után egy online órára találkozunk: itt az elinduláshoz, az implementációhoz nyújtunk tanácsadói segítséget.

Szakértőink

Kálmán Edina, Formáció Csoport

Kálmán Edina

üzlet- és szervezetfejlesztési tanácsadó, a Formáció Csoport vezetője

Csanádi Péter_arckép

Csanádi Péter

üzlet-, szervezet- és vezetésfejlesztési tanácsadó, a Csanádi Csoport társtulajdonosa

Krisztáról jó kép_vs2

Horváth-Karip Krisztina

coach, tréner, szervezetfejlesztő, a Formáció Csoport vezetője

Élet az Üzleti tükör után

Az Üzleti tükör végén lévő javaslatcsomag sokszor utal rá, hogy az adott területen milyen típusú fejlesztési tevékenységekre (várt eredménnyel együtt) tanácsadói munkára és szakemberre van szükség. A fejlesztési terv implementációs támogatása az Üzleti motor. Az Üzleti motor működési logikáját bemutató ábra a link alatt érhető el. 

Csak kaphatsz!

Azt, hogy a cégnek szüksége van-e valóban az Üzleti tükörre, egy órás ingyenes tanácsadás keretében beszéljük meg. Ez alapján állapítjuk meg a kihívásokat és fejlesztési pontokat, és az esetleges igényt erre a szolgáltatásra. Így a vállalat részéről nincs kockázat: csak nyerhetsz ebből a kapcsolatból! Keress minket időpontért!