adatok alapján ad helyzetképet
cselekvési javaslatokat ad üzlet- és szervezetfejlesztésre
akadémiai versenyképességi modelleket használ
Egy olyan komplex, az adott vállalat versenyképességét átvilágító szolgáltatás, amely egyszerre veszi figyelembe a piaci viszonyokat és szereplőket, és egyszerre a cég helyzetét, jellemzőit, a vezetői célokat és szerepkört integráltan figyelembe véve. Az Üzleti tükör végeredménye egy 10-20 oldalas, a vállalat üzleti modelljére, piaci pozícionálására fókuszáló tanácsadói anyag, záróakkordként egy alábontott, a versenyképességet fejlesztő javaslatcsomaggal.
Használja az akadémiai szférában már validált, de a tanácsadók között még kevéssé alkalmazott vállalati versenyképességi index mögötti összefüggéseket és szempontokat.
Egyszerre dolgozik tanácsadói (objektív adatokra alapozott, stratégiai menedzsment tudást és tanácsadói készséget megkívánó) és szervezetfejlesztési (a vezető és a csapat véleményét, tudását kikérő és összedolgozó) eszközökkel.
Ami kb. 15-20 oldal, kitérve a piaci helyzetre, a vezetőre és a szervezetre, általában 3 fő stratégiai pillér köré építve az elemzést és a javaslatokat.
Az Üzleti tükröt 40 vállalaton próbáltuk eddig ki, kisebbeken és nagyobbakon egyaránt, esetükben radikális változtásokat elérve. Az Üzleti tükörben, mint innovációban nemcsak a tapasztalatainkra hagyatkoztunk, de a vállalatkutatási eredményekre is. A vállalatvezetők mind a cégükre szabott, ugyanakkor gyakorlati megoldásokhoz jutottak hozzá fejlesztéseik megtervezésében, és régóta húzódó problémákat oldottak meg. Néhány idézet ügyfeleinktől:
Akkor, ha egy összetett, ugyanakkor egységes és koherens szerkezetben szeretnéd céged helyzetét látni. Tehát nemcsak a marketing, a piac, a szervezeti működés vagy a vezetői elképzeléseid összefüggései érdekesek, hanem mindezek kirakóstáblája egyszerre, egymásra hatva.
Vagy akkor, ha a következő jelenségek bármelyike jellemző cégeteknél (csak példaként):
Semmire nincs időm: miattam állnak a dolgok a cégben, és ezen változtatni szeretnék.
Nem vagyunk elég szervezettek, és kíváncsi vagyok, hogyan lehetnénk.
Problémánk van a munkaerő megtartásával és motiválásával.
Gyorsan növekedtünk rövid idő alatt, vagy pont, hogy nem, de szeretnénk.
Szerződéskötés, az átvilágítástól várt eredmények rögzítése. A feladatok átbeszélése, a személyes műhelymunka részleteinek egyeztetése, a záró prezentáció várható ideje
Megküldjük az előzetes adatbekérőket. Ezt az érintettek kitöltik. Mi megkezdjük az adatok vizsgálását és az előzetes elemzést.
A személyes műhelymunka / műhelymunkák, vezetett kérdésekkel, jegyzeteléssel, értelmezéssel. Az együtt töltött idő a cég méretétől és jellemzőitől függ (tapasztalatok alapján 1-4 félnapos műhelymunka egy-egy felmérés).
Az adatokat elemezzük, megírjuk az Üzleti tükör tanulmányt.
Előadjuk a vállalati átvilágítás eredményeit és az erre alapozott konkrét fejlesztési javaslatainkat, a vezetőséget is aktívan bevonva az értelmezésbe.
Két héttel a vezetői prezentáció után egy online órára találkozunk: itt az elinduláshoz, az implementációhoz nyújtunk tanácsadói segítséget.
üzlet- és szervezetfejlesztési tanácsadó, a Formáció Csoport vezetője
üzlet-, szervezet- és vezetésfejlesztési tanácsadó, a Csanádi Csoport társtulajdonosa
coach, tréner, szervezetfejlesztő, a Formáció Csoport vezetője
Az Üzleti tükör végén lévő javaslatcsomag sokszor utal rá, hogy az adott területen milyen típusú fejlesztési tevékenységekre (várt eredménnyel együtt) tanácsadói munkára és szakemberre van szükség. A fejlesztési terv implementációs támogatása az Üzleti motor. Az Üzleti motor működési logikáját bemutató ábra a link alatt érhető el.
Azt, hogy a cégnek szüksége van-e valóban az Üzleti tükörre, egy órás ingyenes tanácsadás keretében beszéljük meg. Ez alapján állapítjuk meg a kihívásokat és fejlesztési pontokat, és az esetleges igényt erre a szolgáltatásra. Így a vállalat részéről nincs kockázat: csak nyerhetsz ebből a kapcsolatból! Keress minket időpontért!