UNINET Formáció

Hálózatfejlesztési szolgáltatásaink tudásközpontoknak, egyetemeknek

Miben kínálunk partnerséget?

Az Innonity,
az új hálózati modell felhúzásában

Új partnerségi hálózati modell kidolgozása kifejezetten egyetemek részére 

A GAP, a Gazdasági-Akadémiai Piactér kialakításában

A kutatási / oktatási eredmények és a vállalati igények egymásra találásának tere

A TémaTér, az akadémiai és a gazdasági szféra think-tank sorozatának felhúzásában

A kutatási / oktatási eredmények vállalati alkalmazhatósága, személyes párbeszéden keresztül folyamatosan

Egyetemi kompetenciaközpontok értékáramának megalapozásában

A kutatás-fejlesztési partnerségek versenyképes előkészítéséhez

Projektmenedzserek és projektspecifikáció fejlesztésében

Egyetemi projektek generálásáért és specifikációért felelős vezetőknek

Nemzetközi és hazai pályázatokban, beszállítóként és koncepció alkotóként

Új, pilot kutatási és oktatási kísérletek, a vállalatok versenyképességéért

Miért van az egyetemeknek ezekre a szolgáltatásokra szükségük?

Új hálózati modell?

Az egyetemi értékek azonban csak akkor aknázhatók jól ki, ha az egyetem az érintett szereplőket érdeklődésüknek és érdekeiknek megfelelően képes, viszonylag kis tranzakciós költséggel összekötni. Ha egy cégnek túl sok energiával és adminisztrációval jár majd bekapcsolódni egy K+F projektbe, akkor nem fog bekapcsolódni. És mindez az oktatókra és a kutatókra is igaz. 

Ehhez a képességre viszont saját, teljesen újszerű hálózati működési modellre van szükség, amelyben az értékteremtés, a valódi igényfelmérés, a kapcsolattartás, a marketing, a kompetenciák és a digitalizált megoldások egy rendszerbe vannak behuzalozva.

Az átalakulás óriási kihívás az egyetemi struktúrára és működésre nézve is.

Vajon teljesülnek-e majd az alapvető célok, amiért az egész reform végbemegy? Tud-e az egyetem valódi szolgáltató központtá válni a for-profit világ számára? Mi az a jó forma, ahogyan az akadémiai eredmények minél gyorsabban, alkalmazott módon is tudnak majd hasznosulni? Ezekre a kérdésekre hazai egyetemeink egyelőre csak keresik a válaszokat, kísérletezgetve újszerű programokkal.  

A tudásközpontok rejtett kincsei

Az egyetemeknek és a tudásközpontoknak ugyanakkor léteznek olyan rejtett kincsei, mint:

  • a vállalati partnerkapcsolatok
  • szerteágazó kompetenciáik és a gyakorlat számára hasznosítható kutatási eredményeik
  • kiterjedt nemzetközi kutatási hálózataik
  • lelkes és új kezdeményezésekbe szívesen bekapcsolódó kutatói, oktatói és hallgatói bázis

Egyetemek: új követelmények, új kihívások?

Az elmúlt közel két év óriási változást hozott hazai egyetemeink életében. A Corvinus Egyetem után és mintájára csak 2020-ban nyolc egyetemet privatizált az állam, felállítva mögöttük az új vagyonkezelő alapítványokat. A felsőoktatási intézmények államtól való elválasztása nemzetközi trend, amely jórészt Amerikában jellemző, bár mostanában egyre szaporodnak a jó európai minták is (pl. a finn Aalto). 

Az átalakulások egyik mozgatórugója az akadémiai és a vállalati szféra közelebb hozása egymáshoz: a kutatási eredmények hasznosulása. 

Miért pont mi?

Mert többen közülünk:

  • dolgoztunk egyetemekben és egyetemeknek, kamaráknak, egyesületeknek, innovációs ügynökségeknek és szakmai szervezeteknek, tevékenyen támogatva új modellek és működési módszerek, platformok kialakítását
  • az IFKA-ban, az ITM háttérintézményében töltöttünk sok-sok évet, amely egy hídképző szerv volt az akadémiai, a szakpolitikai és a vállalati szféra között
  • számtalan külföldi és hazai vállalkozásfejlesztési és innovációs hálózati modellt láttunk, írtuk le ezek működését, és alkottunk belőlük új rendszereket
  • aktív üzlet- és szervezetfejlesztők vagyunk cégeknél, így tisztán látjuk egy vállalati K+F határait, mozgatórugóit, kapcsolódási igényeit egy egyetemhez
Összességében mert integrált és gyakorlatias megközelítéssel rendelkezünk:
célunk nem a modellgyártás, hanem az éles és sikeres működés!