Megtetszett egy eseményünk? Keress minket egy rátok szabott, hasonló intenzitású, eredményes alkalomért / sorozatért!

HR-sprintek

Eger
2024. okt. 15., kedd

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap, HR- és cégvezetőknek, valamint HR-szakértőknek a tehetségek megtartásáról. A program: 

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
Szeged
2024. okt. 11., péntek

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap, HR- és cégvezetőknek, valamint HR-szakértőknek a tehetségek megtartásáról. A program: 

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
Kecskemét
2024. máj. 22., csüt., 09:00-12:30

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap, HR- és cégvezetőknek, valamint HR-szakértőknek a tehetségek megtartásáról. A program: 

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
Győr
2024. máj. 9., csüt., 09:00-12:30​

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap, HR- és cégvezetőknek, valamint HR-szakértőknek a tehetségek megtartásáról. A program: 

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
Pécs
2024. ápr. 25., csüt., 09:00-12:30​

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap, HR- és cégvezetőknek, valamint HR-szakértőknek a tehetségek megtartásáról. A program: 

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
A BKIK-ban
2023. okt. 4., szerda, 13:00-17:00,

Hogyan lehet egy szervezetet belülről fejleszteni, külső támogatás nélkül? Hogyan tudnak működni eredményesen belső csoportok, belső felhatalmazással, erős hajtóerőkkel? Erről, a hazánkban szinte egyedülállónak számító akcióról, vezetői indíttatásról és végrehajtásról kérdezzük majd meghívott vendégünket.

Meghívott vendég: Novákné Baba Andrea, az IBM HRS Delivery Center vezetője

Facilitátor: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

A Flow irodájában
2023. jún. 12., hétfő 13:00-17:00

Hogyan „működteti” a munkavállalók kapcsolati hálója a szervezetet? Mit tár fel a hálózatkutatás, és mit üzennek számunkra a hálózati „térképek”? Hogyan avatkozhatunk be ebbe a sérülékeny hálózatba, ha a szervezetünk megtartó képességét szeretnénk erősíteni, és mit kerüljünk el, ha nem akarunk kárt okozni?

 

Erről fogunk előadni, gondolkozni, majd beszélgetni. Számos esettanulmány, gyakorlati eszköz és példák fog elhangzani, a szokásosan termékeny gyakorlati tudásmegosztás mellett.

Előadók: Kovács Tamás, a Lechner Tudásközpont HR-vezetője, Vicsek András, a Maven7 stratégiai vezetője és Kálmán Edina, a Formáció Csoport vezetője

Facilitátor: Kálmán Edina

2023. márc. 29., szerda
13:00-17:00
Az ESAB Kft. budapesti irodája

Speciális módszertanú, eredményorientált agilis műhelymunka, a téma fő kérdéseiről szóló kerekasztal beszélgetéssel és közös gondolkodással, HR-vezetőkkel és felelősökkel, a vezetői szerepekről és felelősségről.   

Klubvezető: Kovács Tamás, a Lechner Tudásközpont HR-vezetője

Facilitátor: Kálmán Edina

2023. jan. 11., szerda
13:00-17:00
Lechner Tudásközpont

Speciális módszertanú, céltételezett és eredményorientált agilis műhelymunka, a téma aktuális kutatásairól szóló előadással, HR-vezetőkkel és felelősökkel a munkavállalói motivációról és megtartásról.   

Klubvezető: Kovács Tamás, a Lechner Tudásközpont HR-vezetője

Facilitátor: Kálmán Edina

2022. nov. 23., szerda
09:00-13:00
Szombathely, Agora

Speciális módszertanú, céltételezett és eredményorientált agilis műhelymunka HR-vezetőkkel és felelősökkel a HR digitális lehetőségeiről.    

Felelős / megrendelő: Változó Világért Alapítvány

Moderátor: Kálmán Edina

2022. nov. 9., szerda
13:00-16:30
Lechner Tudásközpont

Speciális módszertanú, céltételezett és eredményorientált agilis műhelymunka HR-vezetőkkel és felelősökkel az általuk megjelölt HR-kérdéskörről.   

Klubvezető: Kovács Tamás, a Lechner Tudásközpont HR-vezetője

Facilitátor: Kálmán Edina

2022. okt. 28., péntek 09:00-13:00
Szombathely, Agora

Speciális módszertanú, céltételezett és eredményorientált agilis műhelymunka HR-vezetőkkel és felelősökkel a HR digitális lehetőségeiről.    

Felelős / megrendelő: Változó Világért Alapítvány

Moderátor: Kálmán Edina

Reziliens HR
2022. szept. 21., szerda 13:00-16:30
Lechner Tudásközpont

Speciális módszertanú, céltételezett és eredményorientált agilis műhelymunka HR-vezetőkkel és felelősökkel arról a gyakorlati kérdésről, hogy a HR funkció hogyan kaphat megfelelő súlyt  az üzleti döntésekben.  

Klubvezető: Kovács Tamás, a Lechner Tudásközpont HR-vezetője, moderátor: Kálmán Edina

HR_sprint_picture

Vezetői képek műhelysorozat

2024. okt. 14., hétfő 16:00-19:30

Hogyan hat a mentálhigiéné a munkavégzés hatékonyságára és a csapattagok jóllétére? Vezetőként mit tehetsz a saját és a kollégáid lelki egészségéért? Ezekre a kérdésekre keressük a választ következő Vezetői Klub eseményünkön, ahol a mentálhigiéné fogalmát a munkahelyi kontextusban járjuk körbe, és megosztjuk tapasztalatainkat, hogyan alakult az elmúlt években a munkahelyek mentálhigiénés állapota.

Az alkalom fókuszához illeszkedve, ezúttal nem vezetőt, hanem két olyan coach-ot hívunk vendégként, akik más szemszögből, de számtalan vezetőt láttak, és tapinthatóan érzékelték kihívásaikat, hiedelmeiket, reakcióikat vagy megoldásaikat a téma kapcsán. 

Meghívott vendégeink: Csanádi Péter, coach, szervezetfejlesztő, stratégiai tanácsadó, a Csanádi Csoport ügyvezetője és Vető Zsuzsi, vezetői coach

2024. szept. 19., csüt., 16:00-19:30

Egy vállalkozás akkor működik jól, ha mind az ott dolgozó tagok, kollégák, mind pedig a cég saját céljai teljesülnek. Az egyén és a közösség együttes érvényesülése tehát kulcs minden vezető számára.

„Csak HR-kérdésekkel ne kelljen foglalkoznom.” – Sóhajt fel ugyanakkor számos cégvezető.Oké, de ha ezzel nem, akkor mivel? Hogyan alakul az értékteremtés, az alkotás a cégeknél az egyén és a közösség viszonyában? Melyek azok a szabályok, amelyeket a cég határoz meg, és ezért az egyénnek kell alkalmazkodnia hozzá, és hol lép be az egyéni kreativitás, szabadság, újszerű gondolkodás?  

Meghívott vendégeink voltak: Gáspár Anna, művészeti menedzser és Héjja Boglárka, HR menedzser

A nyárhoz közeledve egyre több vezetőben fogalmazódik meg, hogy fáradt, kimerült. Vezetőként folyamatosan nagy nyomás nehezedik ránk, de vajon megelőzhető-e az ólmos fáradtság? Vajon milyen okok vezetnek a fáradtságunkhoz?

Ha reálisan gondolkodunk, akkor látjuk, hogy a környezet, ami körülöttünk van, maximumot vár el tőlünk minden tekintetben, miközben újabb és újabb kihívásokat, időnként igazságtalanságokat kell megélnünk. Ennek a változására nagyon számítani nem lehet. Mit tehetünk mi, hogy mégis legyenek alternatíváink? Milyen eszközöket, hogyan tudunk használni? Mi van a kezünkben ahhoz, hogy a vezetői fáradtságot elkerüljük?  

Erről, és megelőzésről, rendszertervezésről, szervezeten belüli kommunikációról, és a kiégés tudományos hátteréről fogunk közösen beszélgetni Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina moderálásával. 

üzleti stresszoldás

moderátorok:

Horváth-Karip Krisztina

Kálmán Edina

 

2024. ápr. 24., szerda 15:00-18:30

Hogyan értelmezzük a rendet a vezetői munkánkban? Vajon hatékonyabb vagyok, ha rendet tartok magam körül, vagy a „zseni átlát a káoszon”? Oly sok vezető küzd azzal, hogy a lehető legjobban töltse ki a rendelkezésére álló időt és teret. Az időgazdálkodás szerves részét képezi, hogy megvizsgáljuk, hogy amit éppen csinálunk egy adott tevékenység során (pl. értekezlet, tárgyalásra történő felkészülés, stb.), az hogyan visz bennünket közelebb a célunkhoz. A keresgélés például sokat lassít, elviszi a fókuszt. Ha tudjuk, hova nyúljunk, akkor könnyebben megtarthatjuk a figyelmünket. De hogyan tehetjük ezt meg a lehető leghatékonyabban? Mire figyeljünk? 

Meghívott vendégünkkel, Katona Lászlóval ezekről a kérdésekről gondolkodtunk közösen. Rend, rendszer, értékteremtő és időrabló tevékenységek: Laci tanácsadóként sok vezető mellett megélt tapasztalatát adta át nekünk. 

Hogy van az, hogy egyes szervezetek és vezetők az esetek többségében jó döntéseket hoznak, mások pedig nem? Képességről beszélünk itt, vagy sokkal inkább módszerekről és az ezt támogató szervezeti kultúráról? Vagy a vezetőn múlik mindez: az ő gondolkodásán, hozzáállásán a döntéshozás mikéntjéhez?  

Erről, és az általunk elnevezett „Nokia döntési sztoriról”, amely során közel 500 véleményből rakták össze a „jó döntést”, egy távol-keleti telephely kiválasztásánál, kérdeztük a februári Vezetői képek meghívott vendégét, Pap JózsefetA Nokia ellátási lánc kiválóságáért és teljesítményéért felelős vezetője nap mint nap hoz komoly döntéseket az ellátási lánc kapcsán. Hogyan? Erre derítettünk fényt. 

2024. jan. 24, szerda 15:00-18:30

Vajon hogy fog kinézni a jövő vállalata és menedzsmentje? Mi lesz az adatvagyon, a stratégiai válaszképesség vagy éppen a személyes vezetői szakértelem szerepe a jövő szervezetében? És tényleg így lesz, vagy az AI üzleti felhasználása egy csapásra átírja az amúgy is gyenge lábakon álló vállalati struktúrát? A januári Vezetői képeken ezekre a kérdésekre keressük a választ, saját magunk számára is.

Dr. Drótos György
a BCE Vezetéstudományi Intézetének vezetője

Mezei Károly
az AIX.hu alapítója, tulajdonosa

Gáspár József, 
az AIX.hu vezető szakértője

Hogyan lesz egy pici kezdeményezésből egy vállalkozás? Mennyiben számít a jó helyen-jó időben lenni, és mennyire a digitális marketing vagy a kapcsolatok? Elég csak hinni egy üzleti lehetőségben, vagy kemény és göröngyös az út a megvalósulásig?

Erről, üzleti ötletről, vállalkozásépítésről, kis és nagy lépésekről és vállalkozói hitről, attitűdről és döntésekről fogunk beszélgetni meghívott vendégünkkel a Vezetői képek 2023-as évi decemberi záróalkalmán, igazi adventi hangulatban.

Meghívott vendég: Nagy Nóra, a Seed Bonbon ötletgazdája, tulajdonosa és ügyvezetője

Facilitátor: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

2023. okt. 19., csütörtök, 15:00-18:30​

Mit csinál valaki 22 év multis és 17 év felsővezetői tapasztalat után? Hogy farag egy hasznot alig hozó, 4 milliárdos árbevételű cégből kétszeres forgalmút, busás eredménnyel, alig két év leforgása alatt? Mit lehet egy multitól tanulni, és hogy lehet azt kamatoztatni a kkv-szektorban?

Meghívott vendég: Nagy Mihály, a Coninental volt országkoordinátora, kkv-angyal

Facilitátor: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

Nagy Mihály, a Vezetői képek meghívott vendége
2023. szept. 14., csüt. 16:00-19:30

Hogyan lehet egy szervezetet belülről fejleszteni, külső támogatás nélkül? Hogyan tudnak működni eredményesen belső csoportok, belső felhatalmazással, erős hajtóerőkkel? Erről, a hazánkban szinte egyedülállónak számító akcióról, vezetői indíttatásról és végrehajtásról kérdezzük majd meghívott vendégünket.

 

Meghívott vendégünk: Janza Frigyes, az EX ANTE Csoport ügyvezetője, tulajdonosa

Az évadzáró eseményünkön egy különleges alkalommal várjuk a vezetőket. Cone Dávid, a PITOM studio ügyvezető tulajdonosa vállalta, hogy megosztja a résztvevőkkel 3 üzleti problémáját, melyeken utána közösen tudunk dolgozni. Szervezetfejlesztési eszközökkel, a csoport tudását használva nézünk rá egészen közelről olyan vezetői dilemmákra, amely bármelyikőnk számára érdekes lehet. Az alkalom során résztvevőinkkel közösen keressük a megoldásokat, használva a műalkotások inspiráló jelenlétét az egyedülálló K Galériában.

Meghívott vendégünk: Cone Dávid, a PITOM studio ügyvezető tulajdonosa

Cone Dávid, vendégünk
2023. márc. 23., csüt. 16:00-19:30

Hogyan hozhat egy vezető „jó” döntéseket, főleg nehéz és kiszámíthatatlan helyzetekben? Mi számít jó döntésnek? Hogyan kezeljük a rossz döntéseinket? Milyen szempontokat mérlegeljünk döntéseinknél, és milyen eljárások támogathatnak minket ebben? Mibe és hogyan vonjuk be kollégáinkat, és miből kell kihagynunk őket?

Erről, a vezetői bátorságról, vezetői magányról és a vezető csapatban betöltött szerepéről fogunk beszélgetni meghívott vendégünkkel és résztvevőinkkel a márciusi alkalmon.

Meghívott vendégünk: Höflinger Norbert, a HWD Recycling Kft. vezetője

2023. febr. 23., csüt. 15:00-18:30

Hogyan lehet sikeresen levezényelni egy generációváltást egy masszív középvállalatnál, az üzletvitel gördülékenységének biztosítása mellett? Hogyan lehet „jól” átadni tőkét, menedzsmentet, üzleti kapcsolatokat és szervezeteket? Hogyan lehet együttműködni a különböző korosztálynak, miközben másban szocializálódtak, más eszközöket használnak, és talán másban is hisznek egy kicsit? 

Van-e itt recept, amelyet minden – akár nem csupán generációváló – cég számára meg tudunk fogalmazni, vagy csak éppen működő eljárások, intuíciók és jó helyen jókor lévő emberek léteznek? Erről és persze sok minden másról is fogunk beszélgetni Vezetői képek című, üzleti közösségépítő sorozatunk februári “kiadásában”.

Meghívott vendégünk: Molnárné Szabó Erzsébet, az Axamo Ruházati Kft. vezetője

2023. jan. 27., péntek 09:00-12:30

Az online eladásösztönzési módszerek és technikák alapvetően járulnak hozzá egy vállalkozás sikeréhez. Sok minden tartozik ide, a cég láthatóságának megteremtésétől kezdve a márkaértéke, az újszerű marketing és értékesítési eszközei, és persze a kemény munkával felépített ügyfélkapcsolatai is. Mit jelent emellett innovatívnak lenni az értékesítésben? Hogyan lehet az ügyfélkapcsolatokat erősíteni, és mire kell figyelni a piaci láthatóság megteremtésénél? F

Fogunk beszélgetni ügyféltölcsérről és értékajánlatról, értékesítési háromszögről és ügyfélszegmentumokról. Másképpen arról, hogy mit jelent a „marketing gépezet”, hogyan épül fel, és hogyan lehet ezt a mindennapok működésében célszerűen és okosan használni egy cégvezetőnek. Mindezt élő történeteken és példákon keresztül. Ahogy ez már csak lenni szokott…

Meghívott vendégünk: Deés Szilvia, marketing szakember és Sugta Klára, művészeti terapeuta, a marketing megoldásait aktívan használó cégvezető

marketing stratégia a vállalkozó szempontjából
marketing stratégia a szakember székéből
2022. dec. 16., péntek 9:00-12:00
K Galéria

Kollégából lett vezetők kihívásai

Vezetőként az egyik legnagyobb kihívás a kollégákkal történő kommunikáció. Minden vezető arra törekszik, hogy a szervezeti célokat úgy tudja elérni, hogy közben a lehető legjobb kapcsolatot ápolja a munkatársakkal. Vajon hogyan működhet ez igazán jól, és mennyiben befolyásolja a helyzetet, ha a vezető valamikor a beosztottai kollégája volt.

Ha nem is a Bölcsek kövét, de a vállalaton belüli vezetői fejlődés titkát és tartalmát mindenképpen keressük.

Meghívott vendégünk: Filipcsei Krisztina, a Magyar Posta Zrt. HR fejlesztési osztályvezetője

2022. nov. 25., péntek 09:00-12:30
K Galéria

Stratégiai idő

Facilitált beszélgetés és közös gondolkodás arról, hogy hogyan lehet a vállalkozásban a fontos dolgokra időt szánni, célzott teret és energiát hagyni arra, hogy lehetséges irányokat, fontos dilemmákat és kérdéseket vegyünk elő, megfontolásra. 

Meghívott vendégünk: Békéssy László, a CodeBerry egyik alapítója

Moderátor: Horváth-Karip Krisztina és Kálmán Edina

2022. okt. 27., csüt. 17:00-20:00
K Galéria

Célok és értelem

Facilitált beszélgetés és közös gondolkodás arról, hogy mi mozgatja az embert a munkában legbelül, mitől lehet motiválni magunkat és kollégáinkat, és melyek az ehhez vezető eredményes eszközök. 

Meghívott vendégünk: dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója, programunk védnöke

 

Kürti Sándor
2022. szept. 22., csüt. 17:00-20:00
K Galéria

Bizonytalanság és túlélés

Hogyan lehet egy olyan kiszámíthatatlan környezetben talpon maradni, ahol a folyamatosan átalakuló piac és technológiák mellett még a covid és a háború sújtotta „világégések” is módosítanak mindent? Mi kell a túléléshez? Mit jelent az, hogy innováció, és hogy születik ebből tapintható termék vagy valóság? Mikor és kell és mit elkezdeni a fennmaradáshoz, és hogyan függ ez össze a versenyképességgel? Egyáltalán: mit jelent a versenyképesség és miért fontos ez egy válságban? 

Ez alkalommal, a csoportos coaching eszközeivel jártuk körbe a témát, erősen fókuszálva az egyéni dilemmákra és a gyakorlatban is használható megoldásokra. 

Klubvezetők: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

2022. jún. 16., csüt. 15:00-18:30
K Galéria

A vezetői kiégés és megelőzése

Felkészülés a nyári pihenésre, az őszi, tudatosan és okosabban szervezett munkára. A vezetői kiégés jelensége és tünetei. Okok és háttér. Honnan tudom, hogy kiégés közeli állapotban vagyok? Hogyan előzhető meg a vezetői kiegés? Operatív szinten milyen lépéseket kell tennem ahhoz, hogy egészséges és motivált maradjak? Ha már a kiégés tüneteit hordozom, mit csináljak? Mi az első lépcső a gödörből kifelé?

Meghívott vendégünk: Szőcs László, a BP GBS Europe HR-igazgatója

Szőcs László
2022. május 5., csüt. 15:00-18:30

Időmenedzsment

Én és az idő. Időérzékelésem és időviszonyom. Valóban az időről beszélünk, vagy valami teljesen másról? Amiben mindig magam mögött kullogok. Amit jól csinálok. Időkerekem: mire és mennyi időt töltök, és mennyit szeretnék valójában. Időarány motor: hogyan fogok eljutni a jelenlegitől az ideálisig? Változtatás a hitrendszeremen és az időhöz fűződő viszonyomon.

Meghívott vendégünk: dr. Beck György, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság elnöke

Beck György
2022. ápr. 22., péntek 09:00-12:30

Ügyfélkapcsolat és értékesítés

Egy vállalat mindig valaminek az értékesítésére jön létre. Valaminek, aminek életképességét a piac validálja. Egy vezető így mindig „értékesítő” is. Mert kapcsolatot kell kialakítania és ápolnia, mert strukturáltnak, meggyőzőnek, hitelesnek kell lennie. De hogyan? Van univerzális válasz vagy minden vezetőnek saját rejtett energiáit és módszereit kell felszínre hoznia? Értékesítési gátak és energiák: erről fogunk beszélgetni április 22-én.

Meghívott vendégünk: Peter Jones, ingatlanbefektető, a második legnagyobb Airbnb menedzser Magyarországon

Portré fotózás - Gera Fotó
2022. ápr. 7., csüt. 15:00-18:30​

Egy legenda születése

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy garázscégből világszinten ismert és elismert legenda kerekedjen? Elég jó időben, jó helyen lenni, vagy az üzletmenet sokkal inkább egy láncreakcióhoz hasonlít, ahol egyik esemény hozza magával a másikat, egy kapcsolat a következőt, a jelen sikere pedig a jövőbeniét?

Mi az összefüggés a síoktatás, egy nagy üzleti átverés és a világszinten sikeres cégek zsűrizése között? Dr. Kürti Sándorral növekedésről, bukásról, kalandvágyról és üzleti modellről fogunk beszélgetni.

Meghívott vendégünk:dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke, programsorozatunk védnöke

Kürti Sándor
2022. márc. 25., péntek
09:00-12:30

Én és a csapat

Vajon mi az összefüggés a gyerekkori neveltetés és a munkahelyi viselkedés között? Hogyan vagyunk az alá- és fölérendeltségi helyzettel vagy a versengéssel egy csapatban? Átvesszük-e vezetőink attitűdjét vagy érzékeljük-e ennek jeleit saját beosztottainkon? Mit kezdjünk a sumákolással, a csapategységgel vagy széthúzással? Hogyan kezeljük a teljesítést és a nem teljesítést? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről fogunk beszélgetni vendégünkkel és egymással péntek délelőtt. 

Meghívott vendégünk: Illyés Péter, a BME Balatonfüredi Tudásközpontjának vezetője

 

Illyés_Péter_kép_vs2
2022. márc. 10., csütörtök
15:00-18:30

Én és a vezetés

A mai, bizonytalan körülmények között mit jelent vezetőnek lenni? Jelenlegi feladataim, érzéseim, és viszonyulásaim vezetői szerepemhez és felelősségemhez. Kit vagy mit vezet a XXI. században egy vezető, és van-e még egyáltalán létjogosultsága a „megmondó” vezetőnek? Erőforrásaim: értékeim, motivátoraim és gátlóim, amikor a holnapot sem látom. Amin változtatni szeretnék…

Meghívott vendégünk volt: Buzogány Mátyás, Agile Transformation Lead (Vodafone)

Buzogány Mátyás igazolványkép

Technológiaváltás + szervezetfejlesztés események

Axis Bentonit Kft., Pétervására, Homoki tanya, 3250​
2024. okt. 22., kedd délután

Egy izgalmas, gyakorlatias fél nap az Axis Bentonit életébe és szempontjaiba enged betekintést arról, hogy a cég hogyan váltott át megújuló energia portfólióra. A vállalatlátogatást egy kerekasztal beszélgetés és egy beszélgetés követi kkv-vezetőkkel, energetikusokkal, nemzetközi programgazdákkal.

  • 20 perces összefoglaló előadás a legújabb statisztikákkal, kutatási eredményekkel a tehetségek megtartásáról és menedzsmentjéről
  • HR-vezetők jó gyakorlatainak megosztása egy tehetségmenedzsment bevezetéséről szóló játékos, szimulációs workshopon keresztül 
2023. jún. 7., szerda 15:00-16:15

Hogyan szivárog be a BI és a transzformációs vezető skill- és eszközkészlete a jelenből a jövőbe? Egyáltalán: milyen lesz a jövő vezetője egy termelő cégnél? Hogyan hatnak az új robottechnológiák, az adatvezérelt működés vagy a szervezeti hierarchia egyre laposabbá válása a vezetők viselkedésére és technikáira? Mit üzennek a technológiai transzformációban nyakig benne lévő cégeknél készült esettanulmányok: mire kell figyelni a tervezés és a működés kapcsán?

 

A legfrissebb kutatási eredményeket ötvöztük a vállalatvezetői tapasztalatokkal.

Az előadást és a workshopot tartotta: Kálmán Edina, a Formáció Csoport vezetője

kép2
2022. okt. 20., csüt. 09:00-10:30
Siófok

Az MLBKT 30. Kongresszusán

Az Ipar 4.0 súlya és bevezetése vállalatoknál. Elmélet és gyakorlat, avagy milyen jó gyakorlatok és nehézségek állnak a számok mögött? Kerekasztal beszélgetés négy vállalati meghívottal ugyanarról a témáról. 

MLBKT_Key_Visual1920x850_site

A technológiaváltó cégek kulisszatitkai: műhely

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

Mitől tud váltani egy cég technológiát, és mitől bukik bele? Melyek a piaci és szervezeti feltételei a fejlesztésnek? Hogyan lesz szakértő kolléga, és hogyan veszítjük el az ipar 4 kulcsembereit? Hogy tudjuk egymást segíteni jó gyakorlatokkal, példákkal, üzleti kapcsolatokkal? Erről tartottunk műhelymunkát.

Műhelyvezető: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

műhelykép
2022. máj. 30., szerda
14:30-18:00

Vállalatlátogatás és műhelymunka a Legrandnál

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A céglátogatáson a karbonsemlegesítési kérdéseket tártuk fel a Legrand Zrt. szemüvegén keresztül. A közel 100 éves Legrand a hazai villamossági termékek piacának- meghatározó szereplője, elkötelezett az intelligens és az energia-hatékonyságot célzó megoldások fejlesztése iránt. A műhelyen arról beszélgettünk, hogy a Legrand milyen válaszokat fogalmazott meg a fenntarthatóság kihívásaira, és hogy mit tehet egy cég az energiacsökkentés vagy zöld energiára váltás ügyében.

Vendéglátónk: Károlyi László, a Legrand Zrt. vezérigazgatója

Műhelyvezető: Kálmán Edina és Horváth-Karip Krisztina

Károlyi László

Léptékváltás konferencia (Digitális és Robotshow)

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A konferencia a Dél-alföldi technológiaváltók üzleti közösségének eredményeit összeszedő és megvitató alkalma volt. Itt mutattuk be a 10, technológiaváltásról szóló vállalati esettanulmány összefoglalását, de itt beszéltünk a beszállítók felkészültségének jelentőségéről vagy a folyamatfelkészültségről is. 4 kerekasztal, közel 50 fő, számos, innovatív gyakorlat és technológia, elsőkézből cégvezetőktől.

Digitális és robotshow

Az Atlanti Szerszám Kft. társszervezésében a tréningen a vezetők modernizációs törekvéseikhez kaphattak jó gyakorlatokat, döntéstámogató szempontokat, technológiákat és innovatív megoldásokat, illetve osztották meg egymás között a fémiparban és termelésben szerzett élő gyakorlataikat. A tervezett bevezetésekről, stratégiai irányokról és a piac változásáról esett szó, és jött létre egy, akár másnaptól használható eszköztár. 

Vezetői műhely az értékteremtő folyamatokról, a vállalatirányítás és versenyképesség szemszögéből

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A műhelymunkán arra kerestük a választ, hogy meddig elegendő a meglévő vállalati folyamatok „belső” fejlesztése, és mi az a pont, amikortól már új beruházásban / technológiaváltásban kell gondolkodnunk. Hogyan tudom mérni a cégem hatékonyságát és hogyan segíthet ebben a lean rendszer? Hogyan kapcsolódik össze a technológiafejlesztés a folyamatfejlesztéssel? A vezetői szellemi műhely ehhez adott tudást, információt és sok-sok gyakorlati ismeretet.

Vezetői műhely az üzleti kapcsolatokról

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A műhelymunka fő kérdése az volt, hogy hogyan lehet a dél-alföldi régióban egy intenzív és minőségi kapcsolati hálót kialakítani a cégek között. Milyen jó példákat ismerünk új együttműködések kiépítésére, milyen vállalati igényekre milyen eszközök vagy platformok szolgálhatnak. Ezek a kérdések a technológiaváltó cégeknél még kiélezettebben jelennek meg, hiszen náluk a stratégiai együttműködések a technológiai transzformáció kulcsai.

diversity

Vezetői tréning a stratégiai együttműködésekről

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A tréningen a vállalatközi kapcsolattípusokkal, a kapcsolatépítés folyamatával, a bizalom kiépítésének állomásaival ismerkedhettek meg a résztvevők. Vezetői eszközöket és megoldásokat kaptak új kapcsolatok kiépítésére és a meglévő kapcsolatok megtartására  és erősítésére, mindezt sok-sok jó vezetői példán keresztül, mások működési tükrében.

Közösségfejlesztés
2022. febr. 24., csüt.
13:30-17:00

Üzemcsarnok váltás előtti és utáni kérdések a Naturtex Kft. példáján keresztül

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A céglátogatáson a családi tulajdonban lévő Naturtex Kft. példáján keresztül, sok más cégvezetővel együtt boncolgattuk a „szorít már a kabát”, esetét, azaz egy-egy vállalati költözés hátterét, folyamatát, illetve azt is, hogy milyen előnyökkel és nehézségekkel kell számolnia egy cégnek egy költözés során.

2021. nov. 11., hétfő
09:00-12:30

Vezetői tréning a technológiaváltás vezetői menedzsmentjéről

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A tréningen – a saját tapasztalatok, kudarcok és sikerek megosztásán keresztül – azzal foglalkoztunk, hogy hogyan lehet a technológiaváltást sikerrel bevezetni egy szervezetben, millyen hatékony változásmenedzsment eszközök állnak ehhez rendelkezésünkre, és hogyan lehet a kolllégákat motiválni a működési folyamatokat alapvetően átíró technológiai bevezetések során. 

tréningkép

Cégvezetői műhelymunka a technológiaváltás szervezeti kérdéseiről

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A vezetőknek szóló műhelyen a szervezeti problémák tüneteinek megértését és csokorba szedését végeztük „sprintszerűen”. Azaz azt hoztuk közösen felszínre, hogy a szervezeti működés hogyan „fúr meg”, akár tudattalanul, egy robotikai vagy digitális bevezetést, és a felmerülő problémákat és dilemmákat hogyan lehet vezetőként kezelni. 

szervezeti lyukak

Fiatal kutatók és vállalatvezetők I4 konferenciája

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A konferencia a technológiaváltással, az Ipar 4.0-s kérdésekkel kapcsolatos konkrét vállalati problémákat taglalta, délelőtt plenárisan, délután pedig world café rendszerben. Az esemény Szegecen, az  ELI-ALPS Lézeres Kutatóintézet ultramodern és csodás helyszínén került megszervezésre, közel száz fiatal kutató, tanácsadó, üzleti közösségvezető és cégvezető részvételével.

2021. szept. 27., hétfő
13:00-17:00

Vállalatlátogatás és műhelymunka a Güttler Kft.-nél

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

A céglátogatáson a technológiai léptékváltás valódi működését és és következményeit tapasztalhatták meg a látogatók, két hegesztő robot és adagolós forgácsológép példáján keresztül, a látogatást követő műhelymunkán pedig a megye, kiemelten pedig a Hódmezővásárhelyen és környékén működő cégek gépészeti szakember ellátottságának kérdésein gondolkodtunk közösen. 

2021. jún. 8., kedd
14:00-17:00

A Dél-alföldi Ipar 4.0 üzleti közösség indító, helyzetfeltáró és tudásmegosztó alkalma

Technológiaváltók üzleti közössége (Riliam I-4.0)

Csongrád megyére szükséges egy olyan átfogó képpel rendelkezni, amely az Ipar 4.0 bevezetését és használatát tárja elénk. Azaz azt, hogy az itt működő vállalkozások  közül kik, milyen területen szállíthatnának be tudást, technológiát vagy munkaerőt a cégeknek, hogyan áll a technológiák elterjedtsége és használata, és mire lenne a megyének szüksége az előre haladáshoz. 

business superman

Megjelenés szakmai eseményeken, konferenciákon

2022. szept. 16., péntek 11:30-13:30
Szépia Bio & Art Hotel, Zsámbék

Élet a hálózatkutatásokon túl - az OD szakma válaszai?

Nagy szervezetek és üzleti koordinátorok hálózatosodása: a XXI. század új, hatékony tanulási intézményrendszere

Műhelyvezetők: Horváth-Karip Krisztina és Kálmán Edina

2022. szept. 15., csüt. 16:30-18:30
Szépia Bio & Art Hotel, Zsámbék

A szervezetfejlesztői és a tanácsadói szerepkör integrált használata a XXI. században, a vállalati versenyképesség-fejlesztés példáján keresztül

Az „üzleti tükör és motor”, vállalati versenyképességmérő szolgáltatásunk tapasztalatainak bemutatása és megvitatása a résztvevőkkel

Műhelyvezetők: Csanádi Péter és Kálmán Edina

2022. máj. 12., csüt.

Előadás a cégek teljesítménymenedzsmentjének covid járvány hatására beállt változásairól

Megjelenés Cranet konferencián

Csanádi Péter és Kálmán Edina arról adtak elő, hogy a covid járvány hogyan változtatta meg a cégek teljesítménymenedzsment rendszerét. Az összegyűjtött kutatási eredményeket az előadó páros a saját tanácsadói tapasztalatokkal vetette össze, a sratégiai szinttől egészen a mindennapi működés szintjéig.

Kétórás tudáslabor cégvezetőknek a vírus alatti hatékony teljesítménymenedzsmentről

Csanádi Péter és Kálmán Edina arról adtak elő és beszélgettek a 10 vezető részvételével zajló online műhelymunkán, hogy mennyiben változott a vezetők teljesítménymenedzsment eszköztára a járvány hatására, és mit tehet egy vezető ebben a bizonytalan környezetben, hogy fenntartsa, sőt erősítse a korábbi vállalati vagy csoportteljesítményt. Jó gyakorlatok, megoldások, előre mutató praktikák…

2022. febr. 17., csüt.

Versenyképes kkv-k, avagy mit tehet a tanácsadó?

Előadás és beszélgetés VTMSZ Meetupon

Csanádi Péter és Kálmán Edina arról adtak elő és beszélgettek a VTMSZ tanácsadói közösségével, hogy hogyan függ össze a jelenlegi bizonytalan helyzet, a járvány, a kkv-k járvány előtti versenyképességi szintjével. Mit jelent az akadémiai kutatásokban használt vállalati versenyképességi index, és hogyan lehet ezt a tanácsadásban használni? Mit jelent az üzlet- és szervezetfejlesztés kombinációja? Ilyen és hasonló kérdésekre kerestünk és adtunk válaszokat. 

Meetup

Nemzetközi projektjeink eseményei

SMEnergy projektünk keretében

Hamarosan feltöltjük ide a Duna Interreg keretében támogatott SMEnergy projekt eddigi eseményeit.